UX Designer

  • Product
  • Amsterdam, Noord-Holland, Netherlands

UX Designer

Job description

We See you! Bij ons begint de beleving van het bezoeken van een festival of evenement al tijdens de aankoop van je ticket. Het omzetten van deze beleving naar de ticketshop van een evenement is voor onze klanten key! Weet jij je draai wel te vinden met het realiseren van een state of the art user en visual experience? Klaar om impact te maken met onder andere jouw sketching, wireframe en mockup skills? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Wij zijn See Tickets, in de Benelux ken je ons waarschijnlijk als Paylogic. Na een succesvolle rebranding gaan wij inmiddels verder als See Tickets. Waar See Tickets allemaal in de jaren 80 is begonnen als Way Ahead Records, een Nottingham-based record shop in de UK, zijn wij inmiddels uitgegroeid tot een zeer flexibele, scalable ticketing platform en de Europese marktleider in ticketing. Together, werken wij inmiddels met duizenden internationale klanten van sportevenementen, tot poppodiums en festivals waaronder Amsterdam Dance Event, André Rieu, ID&T, RTL, Tomorrowland, Paradiso en Glastonbury Festival.


Jij, als UX Designer bij See Tickets, bent de bedenker en vormgever van de uitstraling van de shops! Voor de komende tijd hebben wij ambitieuze plannen en daar is de verbetering van de gehele user experience één van! Jouw uitdaging is om als enige UX Designer binnen het team ons te verrassen met je creatieve mindset, out of the box ideeën en ervaring om zowel een optimale conversie als beleving neer te zetten. Je zult daarom onder andere dagelijks bezig zijn met:


  • Het creëren van user interactions designs, visual designs, teksten en o.a. graphics.
  • Het spotten van design verbeteringen en nieuwe features voor de ticket shop ter stimulatie van de conversie in het aantal verkochte tickets.
  • Het bedenken en implementeren van nieuwe usability testing technieken.
  • Het optimaliseren van het gebruiksgemak  en beleving van ons white-label ticketing systeem.

Requirements

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau.
  • Je bent woonachtig in de omgeving van Amsterdam.
  • Je beschikt over 3 tot 5 jaar werkervaring binnen een soortgelijke rol.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Ervaring met interaction en visual design, en daarnaast een pre als je ervaring hebt met graphical design en/of user testing.
  • Je pakt graag ownership met projecten en bent pro-actief ingesteld.


Bonuspunten

  • Affiniteit met de evenementenbranche en/of een snelgroeiende online industrie.


Wat wij bieden!

  • All the essentials; reiskostenvergoeding, pensioenregeling met een bijdrage van ons, 24 vakantiedagen, remote werken en training/coaching sessies.
  • You choose de gears en tools waarmee je bij ons aan de slag gaat.
  • Impact; jij bent de UX baas van de shop waar jaarlijks miljoenen mensen hun tickets kopen voor hun favoriete evenementen.
  • Een jong, dynamisch, ambitieus team in een internationale en inclusieve organisatie.
  • Een kantoor in hartje Amsterdam, eigenlijk vrijwel naast Amsterdam Centraal Station.
  • De mogelijkheid om evenementen te bezoeken.
  • Dagelijks vers fruit en een bereide lunch van Chef on the Spot.
  • Verschillende interne events en minstens twee keer per jaar een bedrijfsfeest die je niet wilt missen.


    Meer over ons!

    Met meer dan 460 medewerkers in 9 verschillende landen verspreid over kantoren in Amsterdam, Berlijn, Los Angeles, Londen en Parijs; geloven wij in het creëren van de beste fan - brand experience aan onze klanten en fans in de sport, muziek, theater, cultuur en entertainment industrie. Together, we are See Tickets! Do you See us too?


    Let op! Onze sollicitatieprocedure bestaat uit het importeren van je LinkedIn-profiel en een drietal korte games. See Tickets is een diverse en inclusieve organisatie waar wij het belangrijk vinden dat iedereen zich welkom en gewaardeerd voelt. Heb jij feedback over het recruitmentproces? Stuur ons een mail.