Marketing Stagiair(e)

  • Interns
  • Amsterdam, Netherlands

Marketing Stagiair(e)

Job description

We See you! Ben jij opzoek naar een stageplek waar je leert hoe een B2C operatie in zijn werking gaat op evenementen op het gebied van sport, muziek, theater, cultuur en entertainment? En lijkt het jou leuk om de mee te werken aan het stimuleren van de verkoop van tickets? Solliciteert dan direct, want wij zijn opzoek naar een Marketing Stagiair(e) om ons team te versterken!


Wij zijn See Tickets, de Europese marktleider in ticketing. Wij beschikken over een flinke dosis ervaring en bouwen met meer dan 450 collega’s, verdeeld over 9 verschillende landen voort aan onze missie. Wij geloven in het creëren van de ultieme fan experience voor onze klanten.


Met ons schaalbare en flexibele ticketing platform ondersteunen wij wereldwijd meer dan duizend klanten van festivals tot aan poppodia, sportevenementen, musea  en monumenten. Zo verzorgen wij onder andere de ticketing voor de meest waanzinnige evenementen als het Amsterdam Dance Event, Mysteryland, Defqon 1, Wildeburg, Paradiso, Tomorrowland, Strong Viking en de Dutch Design Week.


Hoe ziet een week als Marketing stagiair(e) eruit?
Als Marketing Stagiair(e) werk je in een team met twee andere collega’s en maak je deel uit van het Business Development & Marketing team in ons kantoor in Amsterdam. Je zult een kijkje nemen in de wereld van ticketing, hier zal je alles leren over o.a. B2C, brand communicatie en e-commerce. Om zoveel mogelijk te leren in jouw stageperiode werk je volledig mee in ons team, uiteraard krijg je ook tijd om aan eventuele schoolopdrachten te werken.


Wat ga je doen? 

  • Het onderhouden van de social media kanalen van See Tickets;

  • Het helpen en assisteren met copy, design en distributie van marketingmaterialen;

  • Het opzetten en stimuleren van de kaartverkoop door het inzetten van de juiste (marketing)middelen en adviezen;

  • Het dagelijkse onderhoud van de Nederlandse consumenten website van See Tickets;

  • Allround ondersteuning van het Marketing Team.

Requirements

  • Je bent momenteel bezig aan een HBO opleiding in de richting van bijvoorbeeld Media, Creative Business, Informatie en Communicatie / Media en Entertainment Management;

  • Je communicatie skills in het Nederlands en Engels zijn, al zeg je het zelf, excellent, kennis van de Franse taal is mooi meegenomen;

  • Je bent per januari/februari 2023 op zoek naar een meewerkstage voor 32 tot 40 uur per week;

  • Je bent woonachtig in of rondom de Randstad;

  • Je bent sociaal ingesteld en maakt graag nieuwe connecties;

  • Je hebt een goede kennis van Microsoft Office en Adobe Creative Suite;

  • Je bent ambitieus, proactief ingesteld, barst van de energie en beschikt over een flinke dosis passie voor onze industrie.


Dit bieden wij jou

  • Een mooie stagevergoeding en dagelijks toegang tot een verse lunch en gezonde snacks;

  • Een kijkje achter de schermen in de festival- en evenementenwereld;

  • Je komt terecht in een enthousiast team met een informele werksfeer;

  • De mogelijkheid om buiten jouw stage de vetste events te bezoeken;

  • Werken vanuit ons kantoor in hartje Amsterdam;

  • Een wekelijks vrijmibo om de week goed af te sluiten;

  • Maandelijkse interne (remote) events en minstens twee keer per jaar een company party.


See you soon!