Business Development Manager

  • Business Development
  • Amsterdam, Netherlands

Business Development Manager

Job description

Komen termen zoals sourcing, tenders en rfp trajecten je bekend voor in de oren? Weet jij als geen ander hoe je leads op een inspirerende en overtuigende manier weet te prikkelen? Ja? Ga dan samen met ons de uitdaging als Business Development Manager om de museum- en attractie markt kennis te laten maken met ons platform!


Wij zijn See Tickets! De scalable en flexibele ticketing platform met wereldwijd meer dan duizend klanten van festivals tot aan poppodia, sportevenementen tot monumenten. Wij verzorgen de ticketing en alle bijbehorende services voor de meest waanzinnige evenementen zoals het Amsterdam Dance Event, Oud & Opnieuw, Wildeburg, Paradiso, Tomorrowland, Strong Viking en Dutch Design Week.


Ondanks de coronacrisis zitten we niet stil! De komende jaren zullen wij extra investeren in lange termijn partnerships en breiden wij ons aanbod uit met nieuwe producten waaronder een CRM systeem. Hierdoor kun jij als Business Development Manager nog beter voorzien in de behoefte van toekomstige klanten en hun fans!


Wat ga ik doen?

Jouw week als Business Development Manager begint met de week start waarin je samen met het team de weekplanning bespreekt. Je vervolgt je dag met een kick-off meeting en pakt de lead in het projectteam en informeert hen over een nieuwe tender. Daarnaast ben je gedurende de week in contact met potentiële klanten en beantwoordt je mogelijke vragen over bijvoorbeeld een voorstel. Hier blijft het natuurlijk niet bij want:

  • Je activeert daarnaast je netwerk en relaties of gaat langs bij leads voor een (virtuele) kop koffie;
  • Tijdens de sales pitch zorg jij ervoor dat potentiële klanten de toegevoegde waarde gaan inzien van ons product;
  • Source je verschillende leads met een minimum ticketverkoop van 10.000+ tickets op jaarbasis;
  • Spar je samen met de Director of Business Development over quick wins, big bets en focus verticals;
  • Pak je de ownership over het gehele commerciële traject van voorstel ontwikkeling, prijsstrategie, onderhandeling tot het closen van deals.

Requirements

  • Je communicatieskills in het Nederlands en Engels zijn, al zeg je het zelf, excellent;
  • Je bent woonachtig in de Randstad;
  • Je beschikt over minimaal 5 tot maximaal 8 jaar werkervaring binnen een rol in de sales ( SaaS, Payments, Ticketing);
  • Je bent een expert in het managen van bidsrfp's en tenders;
  • Je hebt ervaring met projectmanagement en bent resultaatgericht;
  • Je bent proactief en denkt graag in oplossingen voor een potentiële klant;
  • Je bent commercieel ingesteld en weet waar commerciële kansen liggen;
  • Je bent ambitieus, barst van de energie en beschikt over een flinke dosis passie voor onze industrie.


Een aantal van onze voordelen...

  • De mogelijkheid om zelfs na de coronacrisis remote te blijven werken, vanuit kantoor of een mix van beiden;
  • De beste hardware (telefoon en laptop) naar keuze, alles om ervoor te zorgen dat jij jouw werk goed kunt uitvoeren;
  • Een pensioenregeling met een bijdrage vanuit ons;
  • Een ambitieus, getalenteerde en vooral kick-ass team met grootse plannen;
  • Uiteraard niet te vergeten de maandelijkse (remote) events en minimaal twee keer per jaar een bedrijfsfeest.


Wist je dat?

Wij een volledige dochteronderneming van Vivendi SA, een in Parijs gevestigde internationale Media en Content Bedrijf zijn, met wereldwijd meer dan 42.000 medewerkers en een omzet van meer dan $ 15 miljard in 2019.


See you soon!